Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

CPU coolers


Διαβάζοντας το άρθρο του patatahooligan(αυτουνού με το γεμάτο άμυλο όνομα) για τους emo μου γεννήθηκε σχεδόν ταυτόχρονα η ιδέα για το θέμα του παρόντος άρθρου: CPU coolers, τα γνωστά μας ανεμιστηράκια. Μιά και ψάχνομαι αυτήν την εποχή προς αγορά ενός, σκέφτηκα να γράψω λίγα λογάκια(αυτό μου τους emo ήταν μια ανεπιτυχής και κακόγουστη πάσα, απ' ότι καταλάβατε).
Κατ' αρχάς, πρέπει όλοι να ξέρουμε πως αν δεν υπήρχαν αυτά τα μαραφέτια η CPU ή θα έβγαζε καπνούς ή θα είχε εξαϋλωθεί. Τι κάνει λοιπόν το ανεμιστηράκι? Απλά ψύχει τη ΚΜΕ, εξου και το αγγλοσαξονικό του όνομα. Εκτός αυτού το ανεμιστηράκι συντελεί πολλές φορές στο κουρέλιασμα του νευρικού μας συστήματος καθώς είναι αυτό που κάνει τον εκνευριστικό βρυχισμό όταν τρέχουν πολλές διαδικασίες. Όντως είναι εκνευριστικό, φίλε/η μου. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού έπεσα με τα μούτρα στην έρευνα αγοράς.
Όταν λοιπόν προχθές επισκέφθηκα του website του Π....σιου(μαντέψτε ποιο είναι) έπεσα απ' τα σύννεφα όταν ανακάλυψα οτί η χαμηλότερη τιμή ήταν 5.00-7.00 euros. Ήμουν σίγουρος πως αυτά θα κάναν περισσότερη φασαρία από το δικό μου με τα μισά αποτελέσματα. Κάνοντας scroll down στα εικονίδια είδα κάτι που μου τράβηξε την προσοχή. Πήγα λοιπόν σ' αυτή τη σελίδα και είδα ένα ''ανεμιστηράκι που δεν είχε ανεμιστηράκι. Έγραφε χαρακτηριστικά:

''Το (μεγαλόσχημη εταιρεία πληροφορικής) σας παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις ψύκτρες της Xigmatek! Προσφέροντας άριστες επιδόσεις, ησυχία, και πάνω απ'όλα προσιτή τιμή για τα χαρακτηριστικά τους, είναι ίσως η καλύτερη λύση που θα μπορούσατε να επιλέξετε για τον υπολογιστή σας!

Η Xigmatek HDT-S963 είναι η πρώτη ψύκτρα παγκοσμίως μαζί με την HDT-S1283 που τα heatpipes της ακουμπάνε απευθείας πάνω στον επεξεργαστή, χωρίς την μεσολάβηση κάποιας βάσης! Με αυτήν την μέθοδο κατασκευής της ψύκτρας, επιτυγχάνονται καλύτερες θερμοκρασίες και πολύ ταχύτερη μεταφορά & αποβολή θερμότητας απο τον πυρήνα πρός τα fins!

Διαθέτει 4 Χ Φ6 Heatpipes τα οποιά περνάνε μέσα απο μια σειρά fins. Την ροή του αέρα μέσα απο τα fins αναλαμβάνει ένας πολύ δυνατός (39~54.6 CFM) αλλά αθόρυβος (23~35 dBA) PWM Rifle Bearing 92mm ανεμιστήρας.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της συγκεκριμένης ψύκτρας είναι πώς μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε μητρικές με Socket Intel 775 όσο και σε μητρικές με Socket AMD AM2 / 754 / 939 / 940.''


Τουλάχιστον, εξωτερικά δεν έβλεπα ανεμιστήρα αλλά αφού το λέει το (μεγαλόσχημη εταιρεία πληροφορικής) εγώ περισεύω. Πιο πολυ εντύπωση μου έκανε ότι τα heatpipes ακούμπαγαν παντα στη μονάδα. Είχα μείνει λοιπόν αιώνες πίσω, στα ανεμιστηράκια. Εδώ σου λέει είναι αθόρυβο. Μάλλον θα το αγοράσω γιατί πολλές φορές θέλω να το πλακώσω το PC μου. Και η τιμή προσιτή, περί τα 22 euros!

Tip: Όσοι έχουμε ακόμα ανεμιστήρα καλό θα είναι να το καθαρίζομε που και που. Βοηθάει αρκετά

dimitrisTS

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν πολύ καλύτερες ψυκτρες από αυτή που προτείνετε και πιό αθόρυβες και οικονομικές.
Για παράδειγμα η Thermalright Ultra 120 Extreme ...

dimitrisTS είπε...

Δεν πρότεινα ακτιβώς αλλά έλεγα την προσωπική μου περίπτωση και το προϊον που με ενδιαφερει. Δεν κάνω διαφημιση και επισης δεν ειπα πουθενα οτι είναι η καλυτερη. Σαφως υπαρχουν και καλυτερες!Φιλικα πάντα:)