Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική...



...ή οι δισκογραφικές, συμπληρώνω, εγώ ο απλός πολίτης, που πληρώνω συχνά τα μαλλιοκέφαλα μου για να αγοράσω ένα CD. Ο συλλογισμός που θα μπορούσε να κάνει κάποιος σ' αυτή την περίπτωση είναι πολύπλευρος. Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί: ''Έχουν δουλέψει άνθρωποι γι' αυτό'' ή ''Θα δώσω τα λεφτά μου γιατί γουστάρω τον τάδε καλλιτέχνη''. Από την αλλή υπάρχει η άποψη που λέει πως αφού μπορώ και έχω τη δυνατότητα να τα κατεβάζω ''τσαμπέ'' γιατί να τα σκάσω? Πάνω σ' αυτά θα πω την προσωπική μου θέση χωρίς περιστροφές και χωρίς υπεκφυγές.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της πειρατείας της μουσικής ή των προγραμμάτων κτλ η λέξη κλέφτης είναι διφορούμενη και δισυπόστατη. Από τη μία, για τις απανταχού εταιρείες λογισμικού ή δισκογραφικές σημαίνει αυτός που τους κλέβει, αυτός που παράνομα διακινεί ΔΩΡΕΑΝ το ''δικό'' τους εμπόρευμα. Για μένα και τον κάθε απλό άνθρωπο που έιναι της ίδιας άποψης ο κλέφτης είναι η εκάστοτε εταιρεία που κοστολογεί με υπέρογκα ποσά τα εμπορεύματα της, υποχρεώνοντας με να τα αγοράσω έναντι του μισθού που βγάζει ο πατέρας μου σε μία ημέρα. Αυτό δεν είναι κλεψιά. Μ' αυτό τον τρόπο της αισχροκέρδιας ο πλούτος συσσωρεύεται σ' ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού που κατά συνέπεια εξουσιάζει το άλλο. Δεν είμαι λοιπόν διατεθιμένος να δώσω τα λεφτά μου για να πάρω ένα πρόγραμμα. Είμαι θερμός υποστηρικτής του freeware και δε θα αλλάξω γνώμη ακόμα και αν η Micro$oft κάνει τεράστιες μειώσεις στις τιμές των προϊόντων της. Βέβαια το μέτρο της μείωσης των τιμών θα είχε διπλό θετικό αποτέλεσμα και θα ήταν αμφίδρομο. Από τη μια οι καταναλωτές θα αγόραζαν περισσότερο, άρα επαγωγικά σκεπτόμενοι συμπεραίνουμε πως και οι εταιρείες θα ήταν κερδισμένες.
Όλο και περισσότερα προγράμματα που βγαίνουν σε freeware εκδόσεις κερδίζουν θέσεις στην καρδιά των χρηστών όπως ο firefox, το avg antivirus, τα λειτουργικά με πυρήνα Linux, κάποια transformation pack για XP(=πακέτα που αλλάζουν ριζικά την εμφάνιση του υπολογιστή σας όπως τα bricopack, www.crystalxp.net)
Ως πότε θα κρατά η κυριαρχία της Micro$oft και των υπολοίπων? Ανρωτιέστε? Το τέλος τους είναι κοντά. Το μέλλον είναι το freeware


dimitrisTS